travel, review, ervaring

Wij als reisliefhebbers pakken het liefst zo vaak mogelijk de auto, trein of vliegtuig naar een plekje op aarde dat ons weer nieuwe inzichten en indrukken geeft. Hoe een bestemming wordt beleefd is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Wij vinden het dan ook leuk om onze ervaringen met jullie te delen en zijn benieuwd of jullie hetzelfde of misschien wel het tegenovergestelde hebben ervaren. Daarom introduceren wij nu de spotreview! Hierbij schrijven we wekelijks een klein reisverhaaltje en evalueren we door ons bezochte bestemmingen. Jullie meningen zijn van harte welkom!

Lissabon

Lissabon, bestemming, review

Lissabon stond al een lange tijd op mijn to go lijstje om meerdere redenen. Ik had Portugal nooit zo leren kennen omdat ik eigenlijk altijd koos voor Italië of Spanje. Ik had op het internet veel positieve verhalen gelezen over Lissabon en het leek een romantisch pittoresk stadje te zijn, helemaal wat voor mij dus! Met dit beeld stapte ik dan ook het vliegtuig in.

De eerste avond daar gingen we op zoek naar een leuk lokaal restaurantje in de buurt Barrio Alto waar mijn vriend en ik ook sliepen. Uiteindelijk zijn we ergens gaan zitten wat wij niet als toeristisch hadden ingeschat. Naarmate het later werd bleek dat we in een drukbezochte uitgaansstraat terecht waren gekomen. Achteraf heeft het eten ons niet gesmaakt en tikten we toch een behoorlijke rekening af. We kregen een soort raar brooddeeg gerecht waar de ober aan tafel rauw ei ingooide en wat garnalen. Dit was volgens de ober  een typisch Portugees gerecht.. Uiteindelijk konden we er wel om lachen en zijn we na een aantal wijn (die was wel lekker) ons hotel in gegaan.

De volgende dag zijn we een beetje gaan slenteren, naar de haven gelopen en vanuit daar doorgelopen naar het beroemde kasteel Castelo de São Jorge. Het was trouwens het plan om in een treintje omhoog te gaan maar deze zaten helaas steeds overvol. De haven was erg ongezellig, er was een terras direct aan het water met een paar plastic stoeltjes en wat oninspirerende obers. Daar zijn we snel weer weg gegaan. Het kasteel was leuk om even gezien te hebben, maar daar waren we na 20 minuten ook wel weer weer op uitgekeken.

Op de terugweg zijn we gelopen door de wijk Alfama, waar het waanzinnig stonk en overal rotzooi op straat lag. Ook hier zijn we snel doorheen gelopen.. Maar onze wijk Barrio Alto hadden we nu toch ook wel gezien. Drie hele dagen in Lissabon was te lang omdat we het eigenlijk na een dag allemaal al wel hadden gezien. Lissabon was een stuk kleiner dan wij dachten.

Screen Shot 2015-05-11 at 13.39.14

Nou moet ik zeggen dat ik tijdens mijn tripjes een aanwezige focus heb op het food and beverage gehalte van een bestemming. Lekker eten/drinken en leuke uitgaansgelegenheden zijn wat mij betreft een must. Lissabon heeft mij op beide vlakken behoorlijk teleurgesteld. Het nachtleven was erg eentonig, en was naar mijn inziens behoorlijk ordinair. Leuk voor groepen dronken Engelsen, maar voor andere doeleinden dan lam zuipen wat mij betreft niet geschikt. Uiteindelijk gingen we op zoek naar een rooftopbar die overal hoog stond aangeprezen maar die bleek helemaal leeg te zijn.

After all hebben we veel lol gehad, maar grotendeels om de deceptie die wij beiden voelden in deze stad. Voor een vrijgezellenfeestje heeft deze stad denk ik wel wat te bieden. Maar voor een romantisch weekendje weg.. Wat mij betreft een no go!

Toch nieuwsgierig geworden? Beleef Lissabon zelf en laat ons weten wat jij er van vond!

Mijn beoordeling

Foodies

Screen Shot 2015-05-11 at 11.59.11

De zoektocht naar een leuk/goed restaurant bleek lastig. Ik kan achteraf niet zeggen dat ik in Lissabon erg lekker gegeten heb.

Culture seekers

Screen Shot 2015-05-11 at 11.58.56Lissabon heeft een aantal bezienswaardigheden die leuk zijn om te bezoeken. Maar ik heb deze niet beschouwd als erg uniek of fascinerend. Daarnaast viel het algemene straatbeeld mij tegen.

Nightlife lovers

Screen Shot 2015-05-11 at 11.59.47

Dit aspect is erg persoonlijk. Wanneer je op zoek bent naar een gekke avond shotjes, bier en drukte dan ben je hier wel op je plek. Voor gezellig een avondje drankjes drinken niet. Vandaar maar 1 ster.

Backpackers

Screen Shot 2015-05-11 at 11.58.56

Lissabon is geen erg dure stad en biedt genoeg hostels. Voor de backpacker opzoek naar feestjes en gekte is Lissabon een geschikte bestemming.

Overall score

Screen Shot 2015-05-11 at 11.59.11

Helaas kan ik Lissabon niet meer dan 2 sterren geven. Dit omdat de stad niet heeft voldaan aan wat ik belangrijk vind aan een bestemming.

Op zoek naar een reis naar Lissabon? PaperFlies verzamelt dagelijks de leukste aanbiedingen van het internet en zet deze in één overzicht. Zo boek je altijd je reis voor de beste prijs.